Binnen thema: Signaleren en diagnostiek

Signaleren en diagnostiek

Cognitief begaafde kinderen verdienen het net als alle andere kinderen om gepaste groeikansen te krijgen. Om hen thuis en op school met de juiste zorg, opvoeding en begeleiding te kunnen omringen is het nodig om hen tijdig te identificeren en zicht te krijgen op wat ze precies nodig hebben om hun talent te laten groeien.

Onder het thema 'Signaleren en diagnostiek' vindt u een heleboel inhoud die gaat over het identificeren van cognitief begaafde kinderen. Bent u nog weinig vertrouwd met dit onderwerp, dan kan een inleidend artikel dat we rond dit onderwerp schreven ('Signaleren en diagnostiek van cognitieve begaafdheid') u op weg zetten om meer te weten te komen over het waarom en hoe van een degelijke identificatie van cognitief begaafde kinderen. Het artikel bevat bovendien links naar de besprekingen van een aantal signaleringsprotocollen die in het Nederlandse taalgebied in gebruik zijn.

Via de bovenstaande knoppen kan u verder grasduinen in artikels, documenten en externe blogposts die door de auteur gemarkeerd werden onder het thema 'Signaleren en diagnostiek'.

Thema'sLeermodulesProfessionelenScholen & organisatiesWerkgroepenOndersteuningsbeleid CSFNieuwsbriefOver TALENT