• Inspireren
  • Ondersteunen
  • Uitdagen

Infosessies en inschrijvingen lerende netwerken

Zit jij soms met de handen in het haar als je een cognitief sterk functionerende leerling in de klas hebt en niet goed weet wat je dan kan aanbieden? Twijfel je of een leerling beter versnelt naar een hoger jaar of niet? Wil je graag te weten komen hoe je voor een cognitief sterke kleuter een aangepast aanbod kan voorzien? Wil je je team mee op sleeptouw nemen om een visie uit te schrijven of een beleid uit te werken rond deze doelgroep? Dan is een lerend netwerk cognitief sterk functionerende leerlingen (CSF) misschien wel iets voor jou!

Momenteel zijn in Vlaanderen 20 ankerscholen actief die lerende netwerken organiseren waarin ze andere Vlaamse of Nederlandstalige Brusselse scholen (zowel basis- als secundair onderwijs) inspireren en begeleiden bij het uitwerken van een geschikte aanpak voor CSF leerlingen, ondersteund door het Expertisecentrum Talent. Deelname aan deze lerende netwerken is volledig gratis.

Meer informatie over de netwerken vind u alvast in dit filmpje of op deze pagina.

Inschrijven voor de lerende netwerken kan via dit formulier.

Heb je toch nog vragen? Onze projectmedewerkers organiseren in juni enkele infosessies. Inschrijven is niet nodig, je kan deelnemen door op de link van de gewenste sessie te klikken:

Dinsdag 10 juni om 14u voor secundair onderwijs

Donderdag 12 juni om 15u30 voor alle onderwijsniveaus

Dinsdag 17 juni om 13u30 voor alle onderwijsniveaus

3
Nieuwe bijdragen afgelopen 7 dagen

Recent toegevoegd door de redactie:

Nieuwsbrief Expertisecentrum TALENT Editie 30 - december 2025

In deze nieuwsbrief:


TALENT op SETT Mechelen 2026
Onderzoek: “Onderpresteren bij cognitief sterk functionerende leerlingen: Wat werkt en wat niet?”
Onderzoek: “Onderpresteren bij...

Onderpresteren bij hoogbegaafde jongeren: hoe gerichte begeleiding motivatie kan terugbrengen

Niet alle cognitief sterk functionerende (CSF) leerlingen presteren op school zoals hun potentieel doet vermoeden. Vooral jongens lopen soms vast: ze verliezen hun motivatie, zakken weg in onderpresteren en gaan schoolwerk uit de weg. Onderpresteren wordt vaak verward met luiheid, maar dit onderzoek laat...

Nieuwsbrief Expertisecentrum TALENT - editie 29 - oktober 2025

In deze nieuwsbrief:


Nieuwe lerende netwerken over onderwijs aan CSF-leerlingen gingen van start
Wereldcongres WCGTC in Braga: inspiratie, internationale uitwisseling en praktische...

Nieuw in het platform

Geplaatst door project TALENT

Nieuwsbrief Expertisecentrum TALENT Editie 30 - december 2025

In deze nieuwsbrief: TALENT op SETT Mechelen 2026 Onderzoek: “Onderpresteren bij cognitief sterk functionerende leerlingen: Wat werkt en wat niet?” Onderzoek: “Onderpresteren bij...
Geplaatst door project TALENT

Onderpresteren bij hoogbegaafde jongeren: hoe gerichte begeleiding motivatie kan terugbrengen

Niet alle cognitief sterk functionerende (CSF) leerlingen presteren op school zoals hun potentieel doet vermoeden. Vooral jongens lopen soms vast: ze verliezen hun motivatie, zakken weg in onderpresteren en gaan schoolwerk uit de weg. Onderpresteren wordt vaak verward met luiheid, maar dit onderzoek laat...