Binnen thema: Verrijken

Executieve functies de autometafoor en de daarbij ontwikkelde materialen

De autometafoor geeft een duidelijke, eenvoudige en positieve taal en beeld aan de 11 uitvoerende breinfuncties die zeer belangrijk zijn voor onze dagelijkse taakaanpak, werkhouding en zelfstandigheid.
Profielfoto van Ans Ramaut

Gratis downloads: MIP Themapakketten met ruimte voor elke talent!

In elke klas zitten kinderen die meer en andere differentiatie nodig hebben dan drie sterrenopdrachten of plusboekjes. Of het nu gaat om kleuters die misschien nog niet kunnen lezen, of om kinderen die de...

Werken met doelen voor cognitief begaafde kinderen

Wat moeten cognitief begaafde kinderen nog leren als ze de doelen van de basisvaardigheden die voor hun leeftijd gelden al beheersen? Welnu: in ieder geval de leergebied overstijgende vaardigheden (LOOD)...

Leer je peergroepkinderen zelf Bloombladen maken

Positieve reacties bij presentatie werkboekjes “Leer het kind zelf een Bloomblad te maken”

En dan vloog de smart game over de tafel …

Of waarom een plusklas zo nuttig kan zijn voor je hoogbegaafde zoon of dochter

www.spring-stof.be

Nieuw in Leuven: deeltijds onderwijs op maat voor cognitief sterke leerlingen. SPRING-STOF wil (deeltijds) onderwijs geven op maat, rekening houdend met de ontwikkelings- en leerbehoeften van elk kind....
Profielfoto van Saskia Buyckx

Methodeschool O.b.a.m.a. in Beringen

In september 2019 opent basisschool O.b.a.m.a. in Beringen de deuren. De 'O' staat voor ontwikkelingsvoorsprong en/of hoogbegaafd potentieel. Benieuwd naar de rest? Lees dan zeker verder...
Profielfoto van Quinten Martens
Geplaatst door project TALENT

TALENT studiedag bijna volzet...

Al ruim 175 mensen schreven zich in voor de TALENT-studiedag op 25 april 2019 in Leuven. Een voltreffer!
Profielfoto van Projectteam TALENT
Thema'sLeermodulesProfessionelenScholen & organisatiesWerkgroepenOndersteuningsbeleid CSFNieuwsbriefOver TALENT
Sluiten
Zoeken
Reset