Binnen thema: Schoolbeleid cognitieve begaafdheid

Een slim begin: Hoe cognitief sterke studenten kunnen navigeren door de uitdagingen van het hoger onderwijs

Sterke cognitieve capaciteiten zijn geen garantie voor succes in het hoger onderwijs. In Vlaanderen ondervindt een aanzienlijke groep cognitief sterke studenten uitdagingen bij de overgang naar het hoger onderwijs. De leidraad ‘Cognitief sterk functioneren: richtlijnen voor een inclusief beleid in (de...

De impact van Research Lesson Study op de opvattingen en onderwijspraktijken van leraren rond cognitief sterk functionerende leerlingen.

Om cognitief sterk functionerende (CSF) leerlingen goed te begeleiden in de klas, is het belangrijk dat leraren de juiste overtuigingen, kennis en vaardigheden hebben. Eerder onderzoek toont aan dat leraren in reguliere klassen soms misvattingen hebben over CSF leerlingen en niet altijd over de juiste...
Geplaatst door project TALENT

4e TALENT-studiedag "Talent laten groeien: positieve ontwikkeling en zelfontplooiing"

Op dinsdag 4 februari 2025 ontmoetten meer dan 450 deelnemers en sprekers elkaar in Leuven op de 4e TALENT-studiedag.
Geplaatst door project TALENT

Jongeren aan het woord: de ideale leerkracht

Hoogbegaafde kinderen konden kiezen tussen een tiental eigenschappen van leerkrachten en plaatsten ze in volgorde van belangrijkheid
Geplaatst door project TALENT

Kinderen aan het woord: de ideale leerkracht

Hoogbegaafde kinderen konden kiezen tussen een tiental eigenschappen van leerkrachten en plaatsten ze in volgorde van belangrijkheid