Binnen thema: Sociaal-emotioneel

ARTIKEL Therapie aan hoogbegaafde kinderen, jongeren en hun omgeving: verbinden vanuit eigenheid

Virginie Casier schreef voor het Tijdschrift persoonsgerichte experiëntiële psychotherapie een artikel over Therapie aan hoogbegaafde kinderen, jongeren en hun omgeving: verbinden vanuit eigenheid.

Ben ik slim (genoeg)? Echte meiden zijn stoer, kritisch, slim én vrouwelijk

Hoogbegaafde meisjes lopen tegen een aantal belemmeringen aan in de ontwikkeling van hun talent. Voor dit artikel ging ik op zoek naar hoe wij deze meisjes (nog) beter kunnen begeleiden.

Betrokkenheid en motivatie van cognitief sterke leerlingen: eerste resultaten van de TALENT-studie

Dagen Vlaamse scholen de cognitief sterkste leerlingen wel genoeg uit? Vervelen begaafde leerlingen zich niet in de klas? En hoe stimulerend vinden ze hun schoolwerk?
Sluiten
Reset
NieuwsKennisbankThema'sProfessionelenScholen & organisatiesWerkgroepenOver TALENT