Voorbeeldpraktijken kleuteronderwijs

Voor het werken met cognitief begaafde kleuters zijn twee dingen erg belangrijk:

1) Het signaleren

Hoe vroeger kleuters gesignaleerd worden, hoe beter de kleuterleerkrachten hun aanbod kunnen afstemmen op deze cognitief sterke kleintjes.
Het is belangrijk om ze vroeg te signaleren, omdat ze zich heel snel kunnen aanpassen en dan soms niet meer laten zien wat ze kunnen.

2) Het verrijken

Het verrijkend materiaal kan in de kleuterklas op heel eenvoudige manieren aangeboden worden.
Maar hoe doe je dat nu praktisch? 


Deze ankerscholen kunnen jouw school helpen bij het signaleren van sterke kleuters en het verrijken in de kleuterklas:
 

BS Erasmus – Deinze (Tine Vandenbogaerde

VBS De Ark – Heverlee  (Saskia Buyckx)

De Kleine Icarus – Gent  (Julie Snauwaert)

De Boomhut – Sint-Andries (Jana Vermeulen)

De Goede Basis - Anzegem (Sofie Boone

VGB Sancta Maria - Leuven (Birgit Gypen

BS GO! ’t Kofschip - Edegem (Danielle Verheye

Sint-Cordula - Schoten (Katie Jacobs)

GO! Pientere Piste - Deurne (Hilde Verheyen)

Thema'sLeermodulesExterne blogsProfessionelenScholen & organisatiesWerkgroepenVoorbeeldscholenOver TALENT