Binnen thema: Differentiëren

Hoogbegaafd Uitgedaagd

14 oktober 2019
Datum: Maandag 14 oktober 2019
Tijd: 09:00 tot 16:00
Type: Training

Ontwikkelingsvoorsprong – hoogbegaafd: hoe herken je het in je klas?

Evenwichtig stimuleren: wat kan je doen én hoe blijft het haalbaar voor jou als leerkracht?

Kom dit alles en nog zoveel meer te weten tijdens de studiedag op 14/10/19 in De Groeipraktijk Oostende, maximaal 12 deelnemers!

 

Het doel van deze studiedag is om jou meer tools te geven, maar ook om je vragen een forum te geven waarbinnen je kan leren. Zie deze dag dan ook als een actief leermoment waarin jij een kader krijgt aangereikt, maar vooral ook mag aftoetsen en je leerlingen kan bespreken. Onze aanpak is interactief, dit is een training én een coachingsmoment.

Wij houden de groep beperkt, maximaal 12 deelnemers voor deze studiedag.

Als erkend dienstverlener komt deze studiedag in aanmerking voor de KMO-portefeuille van het Vlaams Gewest, hierdoor geniet je als zelfstandig hulpverlener in hoofd- of bijberoep van 40% subsidie op je inschrijving! Lees hier meer over de KMOP

Ken je al ons interessant niet-persoonsgebonden abonnement voor de 3 studiedagen? Klik HIER voor meer info!

Deze studiedag richt zich op leerkrachten en begeleiders in kleuter- & basisonderwijs, 1e graad secundair.

In deze interactieve studiedag gaan we aan de slag met enkele hete hangijzers:

  • Herkennen van de ontwikkelingsvoorsprong/hoogbegaafdheid
  • Hoe kun je dit als leerkracht zien?
  • Wat als je het niet opmerkt aan het gedrag van de leerling in je klas, maar ouders (of anderen) melden je dat er sprake is van ontwikkelingsvoorsprong?
  • Wat kun je doen in de klas, op school, … ?
  • Hoe zit dat ook weer met verdiepen, verbreden, verrijken en versnellen?
  • Wat als je het verkeerd aanpakt? Wat is verkeerd?
  • Stel dat je differentieert en het kind reageert daar niet positief op, wat dan?
  • Hoe ga je in dialoog met de ouders?

 

Leerdoelen van deze studiedag

  • Deelnemers kennen het concept hoogbegaafdheid (profiel, IQ) en kunnen het daardoor beter herkennen in hun klas.
  • Deelnemers nemen een aantal tools mee om te observeren.
  • Deelnemers oefenen met een toolbox om meer passend onderwijs te bieden.
  • Deelnemers hebben meer woorden om hun vermoedens en/of bedenkingen uit te spreken.

Deelnemers

U moet ingelogd zijn om te kunnen zien wie zich aangemeld heeft en/of om uzelf aan te melden.

Bent u nog niet geregistreerd op deze website? Registreren »
Thema'sLeermodulesProfessionelenScholen & organisatiesWerkgroepenOndersteuningsbeleid CSFNieuwsbriefOver TALENT