• Inspireren
  • Ondersteunen
  • Uitdagen

Platform cognitieve begaafdheid

Meld je aan

Lerend netwerk verrijking secundair onderwijs

Met Project TALENT willen we een lerend netwerk voor scholen initiëren rond verrijking voor cognitief begaafde leerlingen in het secundair onderwijs. Aan welke criteria moet goed verrijkingsmateriaal voldoen? Welk verrijkingsmateriaal bestaat er al? Hoe zet ik een effectieve verrijkingsaanpak op poten? En hoe bepaal je welke leerlingen nood hebben aan verrijking?

Tijdens de bijeenkomsten van het lerend netwerk wisselen de deelnemers kennis, ervaringen, materialen en praktijken uit. Je schuift dus mee aan tafel met enige eigen input, maar ook met je eigen professionele vragen. De timing en concrete inhoud van de bijeenkomsten van het lerend netwerk worden bepaald door de deelnemende scholen. Project TALENT faciliteert het proces en brengt waar nodig bijkomende expertise aan.

Om dit lerend netwerk tot een succes te maken, is het onder meer belangrijk dat we vertrekken van een duidelijk en gemeenschappelijk doel. Op die manier creëren we de garantie dat jullie inspanningen in kader van het netwerk ook leiden tot resultaten die voor jullie (en jullie school) bruikbaar zijn. Daarom zal er tijdens het opstartoverleg dat plaatsvindt op 13 december, van 14.00u tot 16.00u in Leuven, ruimschoots tijd gemaakt worden om één of meerdere gemeenschappelijke doelen met jullie vast te leggen. De opstartvergadering zal wel nog in Leuven plaatsvinden omdat deze in het teken staat van kennismaking en de opstart van het ganse project. Later kunnen we bekijken of we regionaal gaan werken.

Wil je er nog bij zijn, mail ons dan op talent@kuleuven.be. Kan je nu niet, maar wil je eventueel later aansluiten, laat ons dat ook weten via mail. Je bent altijd welkom!

 

Lerend netwerk SO

9
Nieuwe bijdragen afgelopen 7 dagen

Recent toegevoegd door de redactie:

Hoe herken je een cognitief begaafd kind?

In dit artikel - dat ook als blogpost verscheen op wetenschapsblog Opgroeien - leggen we uit wat het denken van cognitief begaafde kinderen kenmerkt en waarom het belangrijk is hiermee rekening te houden...

TALENT-nieuwsbrief - editie 7

Alweer een nieuwe editie van de TALENT-nieuwsbrief met deze keer onder meer aandacht voor de opstart van het lerend netwerk verrijking en voor TALENT-analyses rond de sociale relaties van begaafde kinderen.

TALENT-nieuwsbrief - editie 6

In editie 6 van onze TALENT-nieuwsbrief: een artikel rond de overgang naar het secundair onderwijs, een oproep rond een lerend netwerk en een algemeen artikel rond signaleren van cognitief begaafde kinderen. Leest u mee?

Nieuw in het platform

Geplaatst door project TALENT

Hoe herken je een cognitief begaafd kind?

In dit artikel - dat ook als blogpost verscheen op wetenschapsblog Opgroeien - leggen we uit wat het denken van cognitief begaafde kinderen kenmerkt en waarom het belangrijk is hiermee rekening te houden...
Geplaatst door project TALENT

TALENT-nieuwsbrief - editie 7

Alweer een nieuwe editie van de TALENT-nieuwsbrief met deze keer onder meer aandacht voor de opstart van het lerend netwerk verrijking en voor TALENT-analyses rond de sociale relaties van begaafde kinderen.
Geplaatst door project TALENT

TALENT-nieuwsbrief - editie 6

In editie 6 van onze TALENT-nieuwsbrief: een artikel rond de overgang naar het secundair onderwijs, een oproep rond een lerend netwerk en een algemeen artikel rond signaleren van cognitief begaafde kinderen. Leest u mee?
KennisbankThema'sExterne blogsProfessionelenScholen & organisatiesWerkgroepenOver TALENT